بررسی انواع سینک ظرفشویی

محمد سلحشوری
3 مارس, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بررسی انواع سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی از تجهیزات مهم و کاربردی است که در سایز و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود. برای شستن ظروف سینک کاملا ضروری است و شما باید آن را با جنس و سایز مناسب انتخاب کنید. انتخاب رنگ سینک اهمیت بسزایی دارد و باید با سایر لوازم ست باشد. تنوع بالا توانسته تمام سلیقه ها را با خود همراه سازد و مشتریان هیچ محدودیتی برای خرید ندارند. وجود برندهای مختلف در بازار نشان می دهد که امروزه کمپانی های زیادی در حال ساخت این تجهیزات هستند. امروزه سینک های استیل بیشترین طرفدار را دارند و به دلیل براق بودن جذابیت آشپزخانه را دو چندان می کنند‌. برای آشنایی بیشتر با مدل های متنوع سینک بهتر است تا انتهای این مقاله همراه وستافیدار فردا باشید.

معرفی انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

سینک ظرفشویی از نظر جنس نمونه‌های مختلفی دارد و هر کدام ویژگی مختص به خود را دارند‌‌. از مدل‌های پر فروش بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینک ظرفشویی استیل: این سینک ها بیشترین مصرف را دارند و می توانند با هر دکوری به خوبی ست شوند. رنگ آنها نقره ای و خاکستری است و تغییراتی محسوس در دکور آشپزخانه ایجاد می کنند. سینک های ضد خش، مات و استیل برق از این دسته هستند که هر کدام با مزایا و معایبی خاص به بازار عرضه می شوند. مدل های استیل به صورت دو لگنه و تک لگنه هستند و با توجه به نیاز و مصرف مشتریان ساخته می شوند.

جنس آنها ضخیم است و طول عمر زیادی دارند. برای هر مدل آشپزخانه ای مناسب هستند و به دلیل وزن سبک به راحتی هم جابجا می شوند. در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم هستند چون از استیل مرغوب ساخته شده اند. ظاهر شیک سینک استیل باعث شده تا آشپزخانه ای متفاوت داشته باشید. می توانید بدون تغییر رنگ و شکل مدت ها از آن استفاده کنید. سینک استیل مات در برابر خط و خش مقاوم است و کیفیت خود را از دست نمی دهد.

  • سینک ظرفشویی گرانیتی: سینک ظرفشویی به دلیل جنس خوبی که دارد مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. مدل آنها جدیدتر از استیل است و طراحی مدرن تری دارند به همین دلیل برای آشپزخانه های شیک و باکتری انتخاب خوبی هستند. رزین، مواد پلیمری، کوارتز یا گرانیت اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این سینک را تشکیل می دهند که مقاومت آن را دو چندان کرده اند.

زیبایی و استحکام آن زیاد است و امروزه با برندهای مختلف به بازار عرضه می شود. رنگ جذاب این سینک باعث شده تا زیبایی آشپزخانه را هم بیشتر کند. مقاومت این مدل بالا بوده و آنتی باکتریال است. اگر اجسام تیز با آن برخوردی داشته باشند دچار افت کیفیت نمی شود. روی سینک گرانیتی لکه باقی نمی ماند و به راحتی تمیز می شود‌. تنوع طرح و رنگ در این سینک زیاد بوده و توانسته تمام سلیقه ها را با خود همراه سازد.

ببینید: خرید انواع سینک ظرفشویی

  • سینک ظرفشویی شیشه ای: جذابیت این سینک زیاد است و طرفداران خاص خود را دارد. این مدل از شیشه سکوریت نشکن ساخته شده و در برابر ضربه و فشار کاملا مقاوم است. قسمت لگن این سینک بیشتر از استیل ساخته می شود تا دوام زیادی داشته باشد. طرح جدید و مدرن آن باعث شده تا ظاهری متفاوت به آشپزخانه بدهد.

تنوع در ساخت این سینک زیاد بوده و توانسته تمام سلیقه ها را با خود همراه سازد. ریسک شکستن آنها زیاد است و نسبت به بقیه مدل ها آسیب پذیرتر هستند به همین دلیل کمتر مورد استقبال قرار می گیرند. اگر به یک آشپزخانه لوکس علاقه دارید سینک شیشه ای می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

این جنس فانتزی رنگی ثابت دارد و در مجاورت آب و مواد شوینده دچار افت کیفیت نمی شود. رنگ آن بیشتر مشکی و سفید است و با هر محیطی به خوبی ست می شود. اگر برای استفاده روزانه آن هم زیاد این مدل را انتخاب کرده آیا پیشنهاد خوبی برای شما نیست.

  • سینک ظرف شویی سرامیکی: این سینک طرفداران زیادی دارد و به دلیل جنس خوب و کارایی عالی در بازار با فروش خوبی روبرو شده است. بیشتر در رنگ های سفید و شیری موجود می باشد و می تواند هر سلیقه‌ ای را به خود همراه سازد. شما می توانید به صورت سفارشی آن را در رنگ های تیره هم خریداری کنید.

آنها ضد خش هستند و مقاومت کمتری در برابر ضربه دارند. قیمت آنها بالا لست به همین دلیل مشتریان خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید تغییراتی محسوس را در آشپزخانه ایجاد کنید نصب چنین سینک هایی می توانید گزینه خوبی باشد. سینک های سرامیکی براق هستند و رنگ ثابتی هم دارند. سنگین بودن وزن سینک مانع از جابجایی راحت آن شده است.

  • سینک ظرف شویی سنگی: این سینک از سنگ مرمر و کوارتز ساخته شده و ظاهری شیک و مجلل دارد. وزن سنگین این سینک باعث شده تا به راحتی قابل جابجایی نباشد. اغلب به صورت یکپارچه طراحی و ساخته می شوند و در برابر فشار و ضربه استحکام لازم را دارند. جلوه اشپزخانه را بیشتر می کنند و می توانند به دکور ظاهری متفاوت ببخشند.

به دلیل قیمت بالایی که دارند بیشتر در آشپزخانه های لوکس و مدرن استفاده می شوند. رنگ آنها ثابت است و قابل شستشو با مواد شوینده هستند. مقاومت آن در برابر فشار و ضربه زیاد است به همین دلیل طول عمر خوبی دارند. این سینک رنگ های خاصی دارد و می تواند به خوبی با محیط ست شود. با انتخاب رنگ مناسب می توانید دکور خوبی داشته باشید.

سخن پایانی

مشتریان محدودیتی برای خرید سینک ظرفشویی ندارند چرا که در مدل‌های متنوعی در بازار موجود است. هنگام خرید نیاز است تا به جنس، کیفیت، ابعاد و قیمت توجه داشته باشید. مدل‌هایی که جنس ضخیم دارند برای استفاده روزانه انتخاب خوبی هستند. امروزه بیشتر سینک های دو لگن مورد استفاده قرار می گیرند چون کاربردی تر هستند. ابعاد سینک باید متناسب با سایز کابینت باشد تا به راحتی داخل آن قرار بگیرد. متراکم بودن بافت سینک باعث دوام بیشتر آن شده و از سوراخ شدگی جلوگیری می کند. شما می توانید با مشاهده و مقایسه قیمت ها انتخاب خود را انجام دهید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.