بررسی راهکارهای افزایش فشار آب دوش های حمام

محمد سلحشوری
3 مارس, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بررسی راهکارهای افزایش فشار آب دوش های حمام

کمبود فشار آب زیر دوش حمام کسل کننده است و شرایط شستن بدن را برای شما سخت می کند. للت اصلی بروز این مشکل افت فشار آب و رسوب در سر دوش است. استفاده از دستگاه رسوب شکن نه تنها به حذف رسوبات قبلی سر دوش کمک می کند بلکه تاثیر بسزایی هم در عدم ایجاد رسوبات جدید دارد. گاهی نیاز است تا سر دوش را به طور کلی تعویض کنید چون عملکرد نامناسب آن باعث کاهش فشار سر دوش می شود. کاهش فشار آب سرد و گرم قطعا حمام کردن را سخت می کند و نیاز است تا شما علت کم فشاری آب را بررسی و آن را برطرف کنید. اگر آب بیش از اندازه رسوب داشته باشد این می تواند اصلی ترین دلیل این مشکل باشد. در ادامه همراه وستافیدارفردا باشید.

چه چیزی باعث پایین آمدن فشار آب در دوش می شود ؟

برای اینکه بتوانید مشکل افت فشار آب در سر دوش را برطرف کنید نیاز است تا ابتدا علت بروز مشکل را پیدا کنید. با عیب یابی دقیق می توانید هر چه سریع تر آب پر فشار را به سمت دوش هدایت کنید. شایع ترین دلیل بروز این اختلال لوله کشی قدیمی منزل است. لوله هایی که به دلیل رسوب مسدود شده اند باید تعویض شوند.

استفاده از دستگاه رسوب شکن در برخی مواد می تواند حلال مشکلات باشد‌. در برخی شهرها سیستم آب اصلی کم فشار است و ساکنین باید از پمپ برای دسترسی یه آب پر فشار استفاده کنند‌. لوله کشی برای حجم کم هم می تواند افت فشار آب را به همراه داشته باشد. با تعویض لوله و استفاده ازلوله های پر حجم می توانید از حجم آب بیشتری استفاده کنید.

پوسیدگی و زنگ زدگی لوله ها باعث نشتی آن‌ها می شود و می تواند فشار آب سر  دوش را کاهش دهد. گاهی مشکل از خود سر دوش است که ساختار خاصی دارد و خروجی آن آب کمتری را به سمت بیرون هدایت می کند. اگر خود سر دوش دچار رسوب شده می توانید به راحتی آن را تمیز کنید. با تعویض کردن سر دوش مشکل تا حد زیادی برطرف می شود.

روش های موثر برای افزایش جریان آب دوش حمام

برای افزایش جریان آب دوش حمام امروزه راهکارهای موثری پیشنهاد شده است که می توانید در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کتید:

  • تمیزی سر دوش: در مرحله اول بهتر است سر دوش را تمیز کنید. اگر رسوبات داخل سر دوش بیش از اندازه زیاد است باید از رسوب شکن کمک بگیرید تا سریع‌تر خروج آب را از سر دوش باز کند. استفاده از برخی مواد اسیدی می تواند به حذف رسوبات کمک زیادی کند.
  • تعویض سر دوش: اگر سر دوش دارای محدودکننده آب است بهتر تعویض شود تا بتواند آب پر فشار را در اختیار شما قرار دهد.
  • نصب دوش قدرت: استفاده از دوش های قدرت باعث شده تا آب سرد و گرم با فشار بالا وارد سیستم شوند و بتوانند بدون افت فشار حمام را برای شما آسان تر کنند. بنابراین این می تواند یک راهکار موثر باشد.

بخوانید: خرید انواع دوش حمام

  • کنترل فیلتر و صافی شیرآلات: اگر دستگاه رسوب شکن در دسترس شما نیست می توانید از فیلترهای رسوب گیر استفاده کنید. وقتی به صورت ناگهانی با افت فشار آب روبرو می شوید بهتر است صافی یا فیلتر را چک کنید. مسدود شدن آن‌ها می تواند دلیل اصلی بروز این مشکل باشد. فیلتر جدید را جایگزین کنید تا دوش عملکرد خوبی داشته باشد.
  • رسوب گیری آبگرمکن: اگر افت فشار در لوله آب گرم باشد نیاز است تا رسوب گیری از آبگرمکن شروع شود. رسوب در لوله های ورودی و خروجی آبگرمکن باعث می شود تا آب با فشار مناسب به حمام نرسد.
  • لوله های آب: راهکار دیگری که می تواند به افزایش فشار سر دوش کمک کند چک کردن لوله های آب است. اگر لوله ها دچار نشتی یا رسوب شده باشند این مشکل ایجاد می شود بنابراین بهتر است آن‌ها را رسوب گیری کنید و اگر نشتی دارند به سرعت آن را برطرف کنید. گاهی با تعویض لوله ها مشکل به طور کلی رفع می شود.
  • نصب پمپ آب: با نصب پمپ آب خصوصا در آپارتمان ها می توانید از فشار زیاد آب در دوش استفاده کنید. پمپ می تواند آب را با فشار بالا به حمام و ساید بخش های خانه برساند. به همین دلیل امروزه در ساختمان های چند طبقه پمپ نصب می شود.
  • کنتور آب خانه را بررسی کنید: گاهی مشکل افت فشار می تواند از خود کنتور باشد. با بستن تمام شیرهای خانه و بررسی کنتور می توانید متوجه نشتی آب شوید. عدد روی کنتور را یادداشت کنید تا بتوانید میزان نشتی را تعیین کنید. با برطرف کردن مشکل نشتی آب دوباره فشار لازم را پیدا می کند.
  • سیستم فشار شکن خانه را بررسی کنید: برخی خانه ها دارای فشار شکن هستند و این دستگاه می تواند در کم و زیاد شدن فشار آب موثر باشد. این قطعه تنظیم فشار آب ورودی به ساختمان نصب می شود . اگر شیر فلکه را باز کردید و در شدت جریان تغییری نکرد نیاز است تا قسمت خراب شیر را تعویض کنید تا مشکل افت فشار در سر دوش برطرف شود‌
  • هوا دهنده و افت فشار آب: با بررسی هوا دهنده هم می توانید علت افشار فشار آب را پیدا کنید. با باز کردن هوا دهنده متوجه این موضوع خواهید شد. وقتی سوراخ های هوای دهنده به دلیل رسوب مسدود می شوند این قطعه نمی تواند به خوبی کار خود را انجام دهد. بنابراین نیاز است تا آن را تمیز یا تعویض کنید.

سخن پایانی

افت فشار آب در سر دوش عوامل مختلفی دارد و برای برطرف کردن مشکل باید علت اصلی آن را پیدا کنید. استفاده از سردوش های جدید و مدرن باعث شده تا آب فشار بیشتری پیدا کند. با نصب پمپ می توانید در کل ساختمان آب پر فشار داشته باشید. اگر فشار آب گرم کاهش پیدا کرده بهتر است آبگرمکن و مسیر آب را بررسی کنید. در صورتی که آب سرد دچار افت فشار شده بهتر است مسیر ورودی آن را چک کنید. با رسوب گیری آبگرمکن می توانید به آب گرم پر فشار دسترسی داشته باشید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.