بررسی دلایل وجود صدا در شیرآلات

محمد سلحشوری
26 ژوئن, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

یکی از مهمترین وسایلی که در خانه وجود دارد و باید هم به درستی کار نماید شیرآلات خانه می باشد و شیرآلات در برندها و کیفیت های متفاوتی در بازار موجود است که باید بگوییم در خرید شیرهای با کیفیت باید به چند نکته مهم از جمله جنس و برندی که آن را تولید کرده است توجه ویژه ای باید داشت. به طور کلی ساختار شیرآلات از چندقطعه اصلی و خروجی و ورودی سرد و گرم آب تشکیل شده است که شاید در صورت خرابی هرکدام از این قطعات و یا مسدودی ورودی ها و خروجی های آب مشکلاتی در فشار آب و یا ایجاد صدا و قطع و وصلی آب برای کاربر ایجاد نماید که پیشنهاد ما این است که به صورت دوره ای و در زمان و فواصل منظم سرویس های مربوط به شیرآلات انجام شود. ما در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مشکلات شیرآلات که تولید صدا از آن می باشد با شما صحبت نماییم و این مشکل ممکن است در صورت استفاده نا مناسب و یا عدم سرویس های دوره ای به وجود بیاید. لازم به ذکر است در این مقاله نکات مهمی را برای شما بررسی کرده ایم که لازم است برای دریافت اطلاعات دقیق در این رابطه بخش های مختلف آن توسط شما مطالعه شود. در ادامه این مقاله کاربردی با وبسایت وستافیدارفردا همراه باشید.

بررسی دلایل وجود صدا در شیرآلات

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد شیرآلات در برندها و باکیفیت های متفاوتی در بازار موجود هستند و باید در نظر داشته باشید که هرچقدر شیر باکیفیت تری تهیه و استفاده نمایید هم از نظر عمر و هم از نظر مصرف آب صرفه جویی کرده اید. یکی از مشکلاتی که ممکن است در صورت استفاده طولانی مدت از شیرآلات و عدم سرویس آن ها به وجود بیاید ایجاد صدا در زمان استفاده است که این مشکل در شیرآلات شایع و یکی از سوالات متداول شما کاربران شده است. لازم است بدانید این مشکل در شیرآلات ممکن است از خرابی برخی قطعات و یا فرسودگی آن ها به وجود آید که لازم است برای رفع این مشکل بخش هایی که در این مقاله به صورت تخصصی بررسی شده است را به صورت کامل مطالعه نمایید و لازم به ذکر است در این مقاله قطعاتی که خرابی آن ها می تواند سبب بروز این مشکل شود را برای شما بررسی کرده ایم و راهکارهایی که برای رفع این مشکل وجود دارد را به صورت تخصصی بررسی شده است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مشکل از لوله کشی آب

یکی از بخش هایی که ممکن است سبب بروز صدا در شیرآلات شود و می توان گفت یکی از بخش های اصلی سیستم می باشد لوله کشی است و لازم است ابتدا این بخش از سیستم آبرسانی بررسی شود و در صورت وجود مشکل آن را حل کرده و در صورتی که صدا همچنان وجود داشت به بررسی بخش های دیگر بپردازید. معمولا اگر صدا از لوله کشی آب باشد به سرعت قابل تشخیص می باشد و می توان به راحتی مشکل را تشخیص دهید. لازم است بدانید به صورت طبیعی در لوله کشی صدایی وجود دارد ولی اگر این صدا بیش از حد باشد باید به طور حتم سیستم لوله کشی بررسی شود. لازم است بدانید اگر صدا در بخش لوله کشی آب باشد لازم است برای رفع آن به متخصص امر مراجعه شود و یا توسط افرادی که می توانند سیستم آبرسانی و لوله کشی را تعمیر نمایند بررسی شود. لازم به ذکر است در صورتی که در سیستم لوله کشی مشکلی وجود داشته باشد لازم است به سرعت مشکل حل شود و می توان گفت در صورتی که مشکل در لوله کشی رفع و حل نشود می تواند مشکلات بسیار جدی تری در بخش های دیگر سیستم ایجاد نماید.

خرید شیرآلات

مشکل کارتریج شیرآلات

یکی از بخش های مهمی که در شیرآلات وجود دارد و می توان گفت بخش مهمی هم می باشد کارتریج است. در صورتی که مغزی شیرآلات به درستی بسته نشود و در جای خود به صورت دقیق قرار نگیرد و شل باشد می تواند سبب ایجاد صدای زیاد در شیرآلات شود. لازم است برای رفع مشکل در این بخش مواردی که به صورت تخصصی در زیر برای شما بررسی کرده ایم را به صورت کامل مطالعه نمایید.

  • ابتدا لازم است فلکه اصلی ورودی آب را به سیستم کاملا قطع نمایید.
  • سپس باید شیرآب را به وسیله یک آچار آلن جدا کرده تا به قسمت داخلی شیر دسترسی پیدا نمایید.
  • بعد از این که پوششی که در روی مغزی قرار دارد را جدا کردید مهره نگهدارنده آن را به وسیله آچار فرانسه باز نمایید و کاملا خارج کنید.
  • لازم است بعد از خارج کردن آن به طور حتم رسوب هایی که در این بخش وجود دارد را به صورت کامل تمیز نمایید.
  • بعد از انجام موارد فوق کارتریج را بررسی نمایید که دچار خوردگی و یا شکستگی نشده باشد و تمام بخش ها را با دقت سرجای خود ببندید.
  • لازم است بدانید مهره نگهدارنده مغزی نباید خیلی سفت بسته شود چون ممکن است به مغزی صدمات جدی وارد نماید.
  • اگر بعد از انجام موارد فوق صدای شیر برطرف شده باشد که هیچ اگر نه نیاز است کارتریج شیر تعویض شود.

صدا در زمان بسته بودن شیرآب

در برخی مواقع هم ممکن است زمانی که شیرآب بسته است و استفاده ای از آن نمی شود صدایی از لوله کشی به گوش برسد که باید بگوییم این اتفاق از سمت پکیج و آبگرمکن می تواند باشد که در مناطقی که آب سختتری دارند و در پکیج رسوبات بیشتر است این صدا به گوش برسد لازم است بدانید در برخی از موارد هم ممکن است این صدا از خروجی آب ماشین لباسشویی باشد که باید به صورت جداگانه بررسی و رفع عیب شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله تلاش کردیم در مورد تولید صدا در شیرآلات با شما صحبت نماییم که این موضوع نکات تخصصی را دارا می باشد که لازم است برای درک هرچه بهتر و رفع سریعتر این مشکل در سیستم آبرسانی این مقاله به صورت کامل مطالعه شود لازم است بدانید همیشه با خرید شیرآلات با کیفیت می توانید از بروز مشکلات در این سیستم جلوگیری نمایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.