یک آشپزخانه مدرن به چه چیزهایی نیاز دارد؟

محمد سلحشوری
6 ژانویه, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

آشپزخانه مهم‌ترین قسمت خانه را تشکیل می دهد به همین دلیل دیزاین آن اهمیت زیادی دارد و معماران سعی می کنند تا همیشه بهترین طراحی را در دکوراسیون آشپزخانه داشته باشند. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن نیاز به تجهیزات است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. اگر نمی‌توانید با داشتن پنجره از نور طبیعی بهره مند شوید بهتر است آشپزخانه شما بهترین نورپردازی را داشته باشد. خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه سپری می کنند به همین دلیل باید از محیط راضی باشند. چینش لوازم در این محیط اهمیت زیادی دارد و با توجه به متراژ آشپزخانه انجام می شود. هماهنگی بین رنگ لوازم تاثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون دارد. با انتخاب رنگ‌ های روشن آشپزخانه شما جلوه بزرگتری خواهد داشت‌. در ادامه با وستافیدار فردا همراه باشید.

آشنایی با مهم ترین نیاز های آشپزخانه مدرن

آشپزخانه مدرن نیازمندی‌ هایی دارد که شما برای طراحی دکوراسیون باید نیاز آن را به خوبی پاسخ دهید. برای داشتن محیطی مدرن نیاز به لوازمی شیک و لاکچری دارید. انتخاب تجهیزات و لوازم برای آشپزخانه اهمیت بسزایی دارد. با رعایت استانداردهای مربوط به طراحی می‌توانید بهترین چیدمان را در آشپزخانه داشته باشید. از تجهیزات مهم و ضروری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت‌های مدرن: کابینت ها بیشترین حجم از فضا را بع خود اختصاص می دهند بنابراین باید طرح و رنگ آنها به درستی انتخاب شود. اگر فضای آشپزخانه کوچک است با انتخاب رنگ های خنثی و روشن مثل سفید می توانید آن را بزرگ تر نشان دهید‌. کابینت ها نه تنها زیبایی آشپزخانه را بیشتر می کنند بلکه در نظم لوازم هم تاثیر بسزایی دارند. ترکیب رنگ کابینت باید به گونه ای باشد که با رنگ سایر لوازم هماهنگ باشد.
  • رنگ مناسب: رنگ ها در طراحی دکوراسیون اهمیت بسزایی دارند و باید با هم ست باشند. برای اینکه آشپزخانه شما مدرن و شیک باشد نیاز است تا رنگ ها را به درستی انتخاب کنید. رنگ های روشن فضای آشپزخانه را روشن تر می کنند و با انعکاس نور تاثیر بسزایی در نورپردازی دارند. رنگ سفید یا شیری برای رنگ دکوراسیون مدرن آشپزخانه اگر با دیگر اجزا و تجهیزات آشپزخانه تناسب داشته باشد می‌تواند گزینه‌ای خوب و عالی محسوب شود.
  • هود مخفی: هود علاوه بر کاربردی بودن می تواند با زیبایی خود جلوه خاصی به آشپزخانه بدهد. هودهای مخفی فضای کمی را اشغال می کنند و برای آشپزخانه های کوچک بهترین گزینه هستند. هودهایی که روی کار قرار می گیرند با رنگ کابینت هماهنگ می شوند تا دکوراسیونی شیک و مدرن را خلق کنند.
  • فر روکار و توکار: فر جز لوازم ضروری در آشپزخانه است که به صورت روکار و توکار قابل نصب است. در مدرن سازی آشپزخانه این فرها کاملا کاربردی هستند. مدل‌ های توکار فضای کمتری را اشغال می کنند و زیباتر هستند.
  • نظم و یکپارچگی: برای چیدمان آشپزخانه مدرن نیاز است تا نظم و یکپارچگی را به خوبی رعایت کنید. لوازم باید با رنگ و جنس و مدل مناسب کنار هم قرار بگیرند. در محیط‌های کوچک این نظم بیشتر به چشم می خورد.
  • نورپردازی: در زیبایی آشپزخانه مدرن نورپردازی بیشترین نقش را دارد به همین دلیل شما باید از نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. اگر آشپزخانه پنجره ندارد باید نور مصنوعی را بیشتر و با نصب لامپ های سفید و زرد جلوه محیط را بیشتر کنید. کناف کاری باعث شده تا آشپزخانه شیک ترین دکور را داشته باشد.
  • پارکت: برای داشتن آشپزخانه مدرن باید پارکت های زیبا با رنگ خاص داشته باشید. رنگ پارکت باید متناسب با رنگ محیط باشد تا این هماهنگی زیبایی دیزاین را بیشتر کند. استفاده از پارکت هایی با جنس خوب و مقاوم در برابر رطوبت استحکام سازه را هم بیشتر می کند.
  • شیرآلات توکار: شیرآلات جز لوازم ضروری هستند که نصب آن‌ها در آشپزخانه می تواند به شستشو کمک زیادی کند. شیرآلات از نظر جنس و مدل و رنگ تنوع بالایی دارند و شما می توانید متناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب را انجام دهید.

فروش اینترنتی انواع اجاق گاز صفحه ای

آشپزخانه مدرن از چه ویژگی هایی برخوردار است؟

آشپزخانه مدرن ویژگی هایی دارد که شما در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید. این محیط قابلیت های زیادی دارد که می توان به راحتی از انها استفاده کرد. داشتن مثلث کاری مهمترین ویژگی این محیط است. این مثلث از صفحه آشپزخانه و یخچال و سینک تشکیل شده که قسمت های پر کاربرد هستند. روشنایی در این قسمت ها باید زیاد باشد تا شما بتوانید کارهای خود را انجام دهید. دسترسی به شیر آلات باید اس‌ام باشد. سینگ باید به گونه ای انتخاب شود که پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر محیط کوچک است می توانید از فرهای توکار استفاده کنید. تمام لوازم مورد نیاز باید نزدیک به هم باشند. برای نورپردازی از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

اهمیت تجهیزات در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

تجهیزات در دکوراسیون آشپزخانه مدرن نقش بسزایی دارند و علاوه بر جنبه تزئینی و زیبایی کاملا کاربردی هستند. تنوع طرح و رنگ و مدل در این لوازم زیاد بوده به همین دلیل مشتریان می توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب را انجام دهند. اگر تجهیزات در دکوراسیون نباشند آشپزخانه خالی و بی روح خواهد شد. نظم و هماهنگی بین رنگ ها اهمیت بسزایی دارد و کمک می کند تا دکور شما هیچ وقت قدیمی نشود. در آشپزخانه مدرن سایز لوازم متفاوت است و هر کدام باید در جای مختص به خود قرار بگیرند. کابینت ها به گونه ای طراحی شده اند که تمام لوازم را به خوبی در خود جای می دهند. تجهیزات باید ایمنی لازم را داشته باشند تا حادثه ای در آشپزخانه رخ ندهد.

فروش اینترنتی انواع آون توستر

سخن پایانی

آشپزخانه بیشتر از هر جای دیگری نقطه کانونی و مرکز دید افراد است به همین دلیل باید طراحی شیک و به روز داشته باشد. با انتخاب تجهیزات زیبا و باکیفیت می توانید آشپزخانه ای جذاب و لاکچری داشته باشید. مشورت هایی که با معمار انجام می دهید می تواند در این شرایط کارساز باشد و شما را به هدفی که دارید نزدیک کند. از آنجا که رنگ ها در طراحی دکوراسیون نقش بسزایی دارند باید به ترکیب و ست شدن آنها توجه داشته باشید تا دکور آشپزخانه هیچ وقت قدیمی نشود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.