انواع شیر مخلوط

محمد سلحشوری
6 ژانویه, 2024
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع شیر مخلوط

شیر مخلوط از شیرآلات مدرن و به روز است که ساختاری منحصر به فرد دارد و می تواند همزمان آب سرد و گرم را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. شیرهای مخلوط در مدل های متنوع طراحی و ساخته می شوند و توانسته اند تمام سلیقه‌ ها را با خود همراه سازند. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا این شیرها عملکرد بهتری داشته باشند. به کمک این شیر دیگر نیازی نیست تا آب سرد و گرم را به صورت جداگانه باز کنید. برای دسترسی به آب آن هم با دمای دلخواه تنها کافی است تا اهرم را به سمت مورد نظر بچرخانید. نشتی آب در شیرهای مخلوط کم است و همین موضوع باعث شده تا مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه همراه وستافیدارفردا باشید.

آشنایی با انواع شیر مخلوط

شیر مخلوط در انواع مختلفی طراحی می شود و هر کدام نحوه عملکرد و ساختار و شکل ظاهری مختص به خود را دارند. این تجهیزات قابلیت مخلوط کردن آب سرد و گرم را به صورت همزمان دارند به همین دلیل استفاده از آن‌ها بهتر است و جایگزین خوبی به جای شیرهای قدیمی هستند. از نظر ظاهر و مکانیزم عملکرد می توان این شیرآلات را به چند دسته مجزا تقسیم کرد:

  1. شیر مخلوط اهرمی: در این دسته شیرهای اهرمی قرار می گیرند که ساختار ساده تری هم دارند‌. با چرخاندن اهرم به اطراف نه تنها فشار آب تنظیم می شود بلکه شما می توانید درجه حرارت آب را هم به خوبی کنترل کنید.

خروجی این شیر تنها یک جریان واحد دارد به همین دلیل سرعت آب زیاد است. این شیر به کارتریج یا مغزی مجهز شده و می‌تواند جریان آب سرد و گرم را به خوبی کنترل کند. نصب این شیرها کاملا آسان است و امروزه در هر جایی قابل استفاده هستند.

  1. شیر مخلوط کلاسیک: این شیرها به دو دستگیره پیچی مجهز شده اند که یکی برای کنترل آب سرد و دیگری برای کنترل آب گرم است. هر دستگیره خود دارای مغزی است که درون رزوه قرار گرفته تا به کمک آن بتوان روزنه خروج آب را باز و بسته کرد. جریان آب درون شیر با هم ترکیب می شوند و شما می توانید یک جریان واحد با دمای دلخواه داشته باشید.
  2. شیر مخلوط پدالی: در این شیر پدال پایی نقش بسزایی در کنترل آب دارد. برای تنظیم دمای آب در این شیرآلات به‌دلیل از شیرهای پشت سینک کمک بگیرید‌. برای قطع و وصل جریان تنها کافیست تا پدال را لمس کنید. برای فضاهای عمومی بهترین گزینه هستند و بدون نیاز به لمس دست شدن و دمای آب را تنظیم می کنند‌.
  3. شیر مخلوط لمسی: این شیر بر اساس تکنولوژی روز دنیا ساخته شده به همین دلیل مکانیزم متفاوتی دارد. این شیرآلات دارای سنسور هستند که دقت و سرعت بالایی هم دارد. با لمس سنسور جریان آب باز و بسته می شود. برای تنظیم دمای آب نیاز است تا روی پنل دیجیتال سنسور را لمس کنید. یک زبانه کوچک کنار شیر قرار گرفته تا شما بتوانید به راحتی از این شیر مخلوط استفاده کنید. این مدل در آشپزخانه بهترین عملکرد را دارد.
  4. شیر مخلوط چشمی: این شیرآلات به سنسور قوی مجهز شده اند که هر مانعی را زیر شیر تشخیص می دهد و جریان آب را قطع و وصل می کند. این مدل زمان بندی دارد و وقتی کاربر دست خود را از زیر شیر کنار می برد آب به سرعت قطع می شود. همزمان آب سرد و گرم از شیر خارج می شود. به دلیل کاهش مصرف آب و عدم نشتی در این شیرآلات امروزه مورد توجه قرار گرفته‌اند.
  5. شیر مخلوط دیجیتال: شیرآلات دیجیتال جز بهترین مدل ها هستند که با متریال درجه یک و ایده های کاملا هوشمندانه طراحی و ساخته شده اند. این شیر دارای صفحه نمایش دیجیتال است که ویژگی های آب خروجی را به خوبی نشان می دهد. دما، فشار و نوع پاشش آب به کمک این سیستم دیجیتال به راحتی قابل کنترل است. مدل های جدید و پیشرفته این شیرآلات از طریق بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل می شوند و از راه دور هم قابل کنترل هستند.

فروش اینترنتی شیرآلات

ساختار و جنس شیر مخلوط

شیر مخلوط از ۲ بخش اصلی تشکیل شده که هر کدام پوشش داخلی و خارجی مختص به خود را دارند. پوشش داخلی این شیرها بیشتر از جنس برنج یا سرب خشک است که طبق سفارش مشتری ساخته می شود. سرب خشک به دلیل معایبی که دارد امروزه کمتر استفاده می شود.

اگر شیر به خوبی آبکاری نشود نمی تواند در مقابل رطوبت و حرارت و مواد شوینده دوام لازم را داشته باشد. سرب به دلیل حل شدن درون آب می تواند برای سلامتی مضر باشد. برای ساخت پوشش خارجی شیرآلات از متریال درجه یک استفاده می کنند تا در مجاورت مواد شوینده و رطوبت و حرارت پوسیده و رنگ زده نشود.

سطح صاف و صیقلی شیرآلات زیبایی آنها را دو چندان کرده است. امروزه برای ساخت بخش داخلی شیر از برنج و برنز و مس و استیل استفاده می کنند که مقاومت زیادی هم دارد. استیل بهترین روش آبکاری است که استحکام این سازه را هم بیشتر می کند.

اجزای تشکیل دهنده شیر مخلوط

شیر مخلوط اجزای مختلفی دارد و این اجزای با همکاری همدیگر می توانند آب سرد و گرم را سمت خروجی شیر هدایت کنند. از اجزای اصلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیسک : در شیرآلات دیسک به صورت توپی و مخروطی است.
  • بدنه : بدنه شیر از فلزات مقاوم ساخته شده و زیبایی ظاهری خیره کننده ای دارد.
  • نشیمنگاه: قسمتی که دیسک با واسط بدنه برخورد دارد نشیمنگاه است‌. جنس لین بخش نرم است و به خوبی کار آب بندی را انجام می دهد.
  • دسته : به کمک دسته یا اهرم می توان جریان آب را کنترل کرد.
  • فلکه: جزیی از شیر مخلوط است که وظیفه باز یا بسته شدن آب را انجام می دهد.

فروش اینترنتی انواع یونیورست

سخن پایانی

شیر مخلوط به دلیل ساختار منحصربه‌فردی که دارد توانسته نبض بازار را به دست بگیرد و کاربردی باشد. این شیر جزو لوازم مهم در صنعت ساختمان سازی است که با طرح و رنگ های متنوع در دسترس مشتریان قرار می گیرد. شما می توانید متناسب با دکوراسیون منزل خرید خود را انجام دهید. نصب شیر مخلوط نیاز به مهارت و تخصص دارد. به کمک این شیرآلات شیک و زیبا می توانید آب سرد و گرم را در یک خروجی داشته باشید‌.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.